Чаплинська СЗШ - Каталог статей
Понеділок, 29.04.2024

Чаплинська СЗШ

Безпечний інтернет
Україна в нас одна
Україна у нас одна
Погода в Чаплинці
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 107
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Каталог статей

Головна » Статті » Психолог відповідає

ШЛЯХИ САМОПІЗНАННЯ ТА САМОРОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ

ШЛЯХИ САМОПІЗНАННЯ ТА САМОРОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ

Мета: розкрити суть поняття осо­бистість, показати шляхи самопізнання, самовизначення, саморозвитку і самореалізації особистості, спонукати дітей до вірного особистісного вибору в житті.

Обладнання: магнітофон, плакати й таблиці з висловами, схеми для самоана­лізу і розв'язання проблемних ситуацій, ар­куші мети, релаксаційна музика.

Хід заняття

Слово психолога (педагога)

В чому полягає суть і сенс людського життя? В чому таємниця появи людини в цьому світі? Яке її призначення? Як співвідносяться її життя як суспільної істо­ти з її особистою життєвою долею? Чи може людина будувати життя за своїм власним проектом, чи її життя наперед визначене якимись зовнішніми силами? Які колізії переживає особистість у повсякденному плині життя і в періоди кризового стану та на переломі історичних епох? Ці питання належать до категорії «вічних».

Пізнання людиною самої себе, таєм­ниць свого життя — один із аспектів її ду­ховного пошуку, що сягає углиб століть. За переказом Платона, сім мудреців Старо­давньої Греції, зійшовшись у храмі Аполлона в Дельфах, написали на ньому: «Пізнай самого себе!»

Кожне нове покоління людей прагне не тільки осягнути загальнолюдський зміст проблем суті існування людини, а й творчо вирішити їх згідно з духом свого часу.

Юність — це вік, коли людина робить одне з найважливіших своїх відкриттів — відкриває саму себе. У цих пошуках глибо­кий зміст: кожен може розкрити свої ре­альні, досі незнані можливості: Щоб вия­вити й використати їх, треба знайти себе — тобто вивчити й оцінити. Одразу зауважу, що нікому не дано точно пізнати свої мож­ливості й визначити своє майбутнє, та все ж кожному під силу накреслити власний шлях створення себе. Кожному слід знати, що він спроможний посилити в собі, а що відкинути, чи хоча б пом'якшити.

Заповнення «Аркуша мети»

На аркуші зображено одноповерховий будинок (стіни, дах, стежку до дверей). Ма­люнок займає весь аркуш. На даху будин­ку потрібно написати мету, яку ви ставите перед собою в житті. На стіні — завдання, вирішивши які можна досягти заданої мети. На стежці записуються методи, спо­соби вирішення завдань. Праворуч і ліво­руч від стежки — бар'єри, перепони, які заважають досягти вказаної мети.

Самореалізація

Бесіда з учнями

—Що таке особистість?

Що значить бути особистістю?

Чи легко бути особистістю? Чому?

Чи кожну людину можна назвати осо­
бистістю?

Які фактори впливають на розвиток
особистості?

На розвиток особистості впливають два основні фактори: біологічний і соціальний.

Уже з народження під впливом біологіч­ного фактора діти мають різні рівні актив­ності, ритмічність станів організму, рівень сприйняття нових ситуацій, людей.

Соціальний фактор — це вплив трьох життєвих середовищ: сім'ї; дитячого садка, школи; «вулиці», ровесників.

Аутотренінг

Звучить релаксаційна музика. Уважно прочитайте такі судження.

1. Усі ми себе так чи інакше недооцінюємо. В кожного з нас є образ себе гіршого,
ніж ми є насправді.

2.  У чомусь я себе переоцінюю. У мене є внутрішній образ себе кращого, ніж я є насправді.

3.  Я потайки уявляю також образ себе такого, яким мені хотілося б бути, — ідеал­
ізовану модель своєї особистості, що прак
тично недосяжна й тому безплідна.

4.У мене є також образ того, яким мені хотілося б здаватися оточуючим, —протилежний тому, яким я є в дійсності

5. У мені присутні також образи того, яким мене бачать інші люди, яким вони
мене вважають; деякі з цих образів мені подобаються, а деякі викликають у мене протест.

6. Зрештою, у мене є образ того, яким мене хотіли б бачити інші люди, — образ очікуваних ними змін моєї особистості.

Після кожного висловлювання закрий­те очі й певний час подумайте про цей об­раз. Нехай він виникає перед вашим внутрішнім зором; старайтеся чітко поба­чити його, зверніть увагу на пов'язані з ним почуття. Дайте відповідь собі самому, на підставі яких мотивів, цінностей, цілей, пе­реживань ви вважаєте ідеальним свій особистісний образ.

Вірш «Така безвихідь і така печаль»

[Читає учень)

Така безвихідь... і така печаль,

Як плаче осінь сивими дощами.

І де ж те небо, де та світла даль,

Що підведе веселку поміж нами.

Такі повислі хмари на душі,

Таке вороння серце криком крає.

І чим вогонь пекельний погасить,

Що так невтішно у душі палає.

І так пече, і так мене болить...

Не витримав? В згарищі загину?

Нехай проклята буде

Богом  мить, Що забира чутливість у людини.

Я не збагну. Нічого не збагну... Невже немало сліз іще пролито?!

Я проклену цей світ. Я проклену, Якщо він дозволяє душу вбити.

Яким же помолитися богам І перед ким упасти на коліна? .. .1 куриться легенький фіміам. А серце кам'яніє, кам'яніє...

Бесіда «Що таке духовність?»

Відродження національної са­мосвідомості починається з ду­ховного відродження нації. Осо­бистість повинна перебувати під постійним впливом духовної культури свого народу, своєї нації.

Що ж таке духовність? Це стан „   внутрішнього психологічного жит­тя людини, одна з найважливіших характеристик особистості, осно­ву яких становлять домінуючі цінності й світосприйняття люди­ни. Духовність відбиває сформо-ваність моральної свідомості з пе­реважанням твердих оціночних . суджень, ідеалів, національних і загальнолюдських цінностей, їхньої єдності.

Бесіда з учнями

Що таке духовність у вашому розумінні?

Чи вірите ви в духовні сили українського народу? Чому?

Чи молена бути особистістю, не будучи духовно багатою людиною?

Легенда про істину

Боги вирішили створити світ, вони ство­рили зорі, сонце, місяць, моря, гори, квіти. Потім вони створили людину. Й нарешті вони створили істину.

Задумалися боги: куди сховати істину, щоб людина її знайшла не відразу. їм хоті­лося, щоб людина шукала істину якомога довше.

«Давайте сховаємо її на найвищій гірській вершині», — сказав один.

«Давайте сховаємо її на найдальшій зірці», — сказав другий.

«Давайте сховаємо її в морській глибині».

«Давайте сховаємо її на зворотній сто­роні місяця».

Нарешті, найдревніший і наймудріший бог сказав: «Ні, ми сховаємо її в серці лю­дини. Вона буде шукати істину по всьому Всесвіту, не підозрюючи, що носить ЇЇ в собі».

Отже, шукайте істину в собі. Вчіться, працюйте, намагайтеся пізнати себе й ви зможете тримати своє життя у надійних руках.

Категорія: Психолог відповідає | Додав: Админ (25.02.2013)
Переглядів: 2668 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Освіта Дніпропетровщини
Київський час
Знайди себе
Пошук
Географія сайту
free counters
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz