Чаплинська СЗШ - Каталог статей
Понеділок, 29.04.2024

Чаплинська СЗШ

Безпечний інтернет
Україна в нас одна
Україна у нас одна
Погода в Чаплинці
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 107
Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Каталог статей

Головна » Статті » Психолог відповідає

Розробка уроку

Мета: ознайомити з поняттям « толерантність» , « емпатія» , бар'єри спілкування» . Набути навички розуміння і прийняття! людей з оточення, їх внутрішнього світу. Поглибити процеси саморозкриття, самоаналізу й подолання психологічних бар'єрів. Закріпити довірчий стиль спілкування у групі.

Обладнання: маркери, фломастери, ручки, аркуші паперу формату АЗ, А4, плакати, ножиці, журнали, клей, магнітофон .

ХІД ЗАНЯТТЯ

1. Презентація. Знайомство з гостями .Повідомлення теми,

мети заняття.

2 Айсбрекер - привітання «Приємно сказати»

Всі учасники стають у коло і, простягнувши до центра руки, вітаються один з одним, вимовляючи «Мені приємно сказати ...» Потім усі беруться заруки й говорять: Нам приємно сказати всім «здрастуйте», побажати вдалого дня!» 3.

ПРАВИЛА ГРИ

-         Щирість у спілкуванні.

-         Принцип «тут і тепер» .

-         Таємниця.

-         Не критикувати .

-         Активна участь.

-         Повага до мовця .

-         Довіра.

-         Дбайливе ставлення до інших .

4 . Вправа «Скринька сподівань» .

Учасники   пишуть   на    намистинках   свої   сподівання   від сьогоднішнього заняття .

5 . Вправа . Асоціативний ряд «Толерантність»

Т - терпимість.
О - оптимізм
Л - любов


Е - ентузіазм

Р - рівність

А - активність

Н - ніжність

Т - тактовність

Н - необхідність

І — ініціативність

С - співчуття

Т - терпіння

Ь

Толерантність - це розуміння , повага , визнання рівноправності , відмова від тиску і насильства , визнання прав інших на свої думки й погляди , прийняття інших людей такими , які вони є , взаєморозуміння на основі згоди .

6   Експрес  —  діагностика   «Що   означає  бути   толерантною
особистістю ?»

В анкетах учасників та у ведучих на плакаті записано риси толерантної особистості. За підсумками всіх анкет формується уявлення групи про толерантну особистість . З поданих визначень діти обирають за трьома категоріями : риси , що є в мене ; три головні риси толерантної особистості ; уявлення групи про толерантну особистість .

I.   Інтерес до людей .

2   . Уміння слухати .

3   . Уміння співпереживати .

4   . Терпимість .                                                                                                  

 

5.   Альтруїзм.

6.   Тактовність.

7   . Почуття гумору .

8   . Повага до інших .                                                                                        

9   . Відмова від тиску і насильства .

10  . Визнання прав інших на свої погляди .                                                 

II.  Прийняття інших такими , які вони є .
12 . Взаєморозуміння на основі згоди .

7 . Колаж: «Острів рівних»


Учасникам , розділеним на дві групи , дають завдання створити колаж . При цьому в першій частині виконання завдання учасникам на голови надягають корони з написами :


 


-         «Я нічого не вмію» ;

-         «Я найкращий» ;

-         « Пожалійте мене» ;

-         « Посміхайтеся мені» ;

-         «Я нікого не люблю» ;

-         « Я люблю, коли мене хвалять» ;

-         « Підбадьорюйте мене» ;

-         « Критикуйте мене» ;

-         « Говоріть про мене погано»                                                                      «
У другій частині виконання завдання корони знімають»

Після обговорення вправи учасників підводять до висновку , що на сприйняття інших людей впливають установки , упередження , пов'язані з расою , освітою , статтю, інтересами , статком тощо . Позиція « на рівних» є найефективнішою .

8 . Інформаційний блок « Як розуміти й відчувати іншого» Нормальному   перебігу   міжособистісного   спілкування   можуть перешкоджати так звані« бар'єри спілкування» :

-         незрілі поверхові судження;

-         стереотипи - упереджені узагальнення;                                                     

-         заклопотаність і зайнятість собою ;                                                          

-         бурхлива реакція на емоційно забарвлені слова;

-         необгрунтоване   перебивання   (  люди,   що   мають   вищий
соціальний стан або владу , схильність переривати );

-         « прихований порядок денний» ( учасники мають приховані і
інтереси ).                                                                                                      

ПРАВИЛА ЕФЕКТИВНОГО СПІЛКУВАННЯ                            

-         Будьте відкриті до співрозмовника й приймайте його таким ,
яким він є . Під « прийняттям» К . Роджерс розуміє приязне
ставлення до людини , що має безумовну цінність ,
незалежну від стану , поведінки або почуттів .                                       

-         Спробуйте почути все повідомлення цілком.

-         Ваша увага має бути і фізичною .

-         Участь у спілкуванні має бути активною та відповідальною .

-         Спостерігайте за невербальною реакцією партнера .

-         Висловлюйтеся ясно .                                                                                   

-         Говоріть від першої особи .

-         Будьте уважним слухачем .

-         Виявляйте емпатію.


Емпатія —уміння бачити світ очима інших, розуміти його так само, як і вони, сприймати їхні вчинки з їхніх позицій і водночас здатність сказати іншим про своє розуміння й дати можливість підтвердити або спростувати ці уявлення . Чим повніше людину розуміють і приймають , тим більше вона намагається скинути фальшивий фасад, що використовує при зустрічі з життям, і тим більше вона прагне йти вперед .(К. Роджерс)

9 . Релакс — пауза «Маяк»

Ведучий : « Займіть зручне положення , заплющте очі. Розслабтеся . Уявіть маленький скелястий острів далеко від землі .На вершині острова - маяк . Уявіть себе цим маяком , що стоїть на скелястому острові. з вікон вашого верхнього поверху ви вдень і вночі , у гарну й погану погоду , надсилаєте потужний пучок світла , що є орієнтиром для кораблів , великих і маленьких ,з різними прапорами , різними людьми на борту . Пам'ятайте , що ваш промінь постійно ковзає по океану , попереджає мореплавців про мілину , а для людей на березі є символом безпеки.

Тепер спробуйте відчути внутрішнє джерело світла в собі - світла , що ніколи не гасне ...»

10 . Карусель « Приємна розмова»

Учасники , поділені на дві групи , стають обличчям один до одного (зовнішнє і внутрішнє коло ) за принципом « каруселі». Тренер дає приклади ситуацій , які необхідно програти .

Ситуація А. Перед вами людина , яку ви зовсім не знаєте,, бачите її вперше , але вам дуже потрібно дізнатися ., як проїхати в якесь місце , де ви знаходитеся вперше .

Ситуація Б. Перед вами людина , яка вам дуже подобається . Ви давно хотіли поговорити з нею .

Ситуація В . Перед вами людина , яка чимось засмучена і ніяк не може заспокоїтись .Підійдіть до неї, почніть розмову , заспокойте її.

При переході до кожної наступної ситуації учасники по сигналу тренера роблять крок ліворуч ( праворуч ) за годинниковою стрілкою . У такий спосіб кожний учасник має можливість програти ситуацію кілька разів з різними людьми .


11. Експрес спілкування «Приємна розмова» Під час цієї вправи учасникам необхідно кидати один одному м'яч і говорити вислів , що починається словами « Мені в тобі подобається ...» Через 5 - 10 хв вислів замінюється « Нас із; тобою поєднує ...».

Аналіз і обговорення: яку частину вправи було легше виконати? Чому ? Як Ви сприймали позитивні вияви уваги інших учасників ? Чи сприймалося це як прийняття вас іншою людиною ? Що ви відчували під час цієї вправи ? Що відчуваєте зараз ?

12 . Енергейджер « Бджоли»

Всім учасникам пропонують стати колом і заплющити очі. Потім ведучий каже : « Уявіть собі сонячний ранок . Ви - бджоли . Вилітаєте на галявину і дзижчите . По моїй команди « бджоли , у вулик» ви із заплющеними очима повинні стати в рівне коло».

Вправа повторюється кілька разів . Вона спрямована на закріплення почуття згуртованості й довіри в групі.

13 . Вправи « Глечик розчарувань» і «Валіза реалізованих надій» (або
« Валіза скарбів»

Учасникам пропонують записати свої почуття й думки на зірочках і покласти їх у валізу , а також можна на камінчиках написати свої розчарування й кинути їх у « глечик розчарувань».

14 . Притча — блюз

Жив собі хлопець із жахливим характером . Якось батько дав йому мішок із цвяхами і сказав по одному забивати їх у паркан щоразу коли хлопець втратить терпіння і посвариться з кимось . Першого дня хлопець забив 37 цвяхів . Згодом він навчився володіти собою і кількість забитих цвяхів щодня зменшувалась . Хлопець зрозумів , що легше навчитися володіти своїми емоціями , ніж забивати цвяхи .

Нарешті настав день , колін він не забив жодного цвяха . Син підійшов до батька і сказав , що в цей день він не забив жодного цвяха . Тоді батько наказав синові витягти з паркана по одному цвяху в той день , коли він не втратить самоконтролю і ні з ким не посвариться . Минали дні і згодом син міг сказати батькові, що в паркані не залишилось жодного цвяха . Батько підвів сина до огорожі та сказав: « Ти добре поводишся , синку , але подивися,


скільки дірок залишилося ...Огорожа вже ніколи і не буде такою , як колись ...»

Коли ви з кимось сваритесь і кажете йому щось неприємне , ви залишаєте в ньому такі рани , як ці діри . І рани залишаються , незважаючи на те , скільки разів потім ви попросите пробачення . Словесні рани заподіюють такий самий біль , як і фізичні.

Друзі, якщо можете , пробачте мені ті діри , що я, можливо, залишила у вашій огорожі. І якнайменше самі залишайте їх на своєму шляху . Не забиваймо цвяхи ворожості, нерозуміння , й жорстокості в душі людей . Будьмо толерантними , а отже ., розуміймо один одного!

Категорія: Психолог відповідає | Додав: Админ (25.02.2013)
Переглядів: 1083 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Освіта Дніпропетровщини
Київський час
Знайди себе
Пошук
Географія сайту
free counters
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz