Психологічний тренінг
Тема
«ПРИГОДИ В КАЗКОВІЙ
КРАЇНІ»
Відкритий
урок
Вигадуй, пробуй і твори!
Розум, фантазію вияви
Активним і
уважним будь.
І про кмітливість не забудь
Мета: вироблення
навичок ауторелаксації. Сприяти розвитку
пізнавальних процесів. Формувати вміння
аналізувати, вчити розв'язувати протиріччя. Розвивати
логічне і формувати евристичне мислення.
Зміст заняття:
1.
«Веселка» — вправа на
ауторелаксацію.
2.Вправа «Що переплутав Незнайко». Розвиває увагу
дітей і діагностує їхню ерудицію.
3.Вправа «Розмалюйки». Формує зосередженість.
4.
Вправа «Розчаклуй
тварину». Формує вміння аналізувати.
5.
Вправа «Допоможи
Карлсону». Розвиває сприйняття.
6.
Вправа рухлива «Цікаві
задачі». Розвиває логічне мислення.
7.
Вправа «Закінч
малюнок». Розвиває творче мислення, уяву,
фантазію.
8.
Вправа «Розгадай
завдання черепахи Тортіли». Формує наочно-дійове
мислення.
9.
Вправа «Друкарська
машинка». Мобілізує увагу, поліпшує настрій, активізує
учасників.
10. «Посмішка
по колу».
(Звучить приємна
музика.)
Психолог. Добрий день, любі малята! Хоч надворі зима, та
незабаром Новий рік, а, як відомо, всім під Новий рік
трапляються різні несподіванки! Давайте і ми з
вами уявимо веселку. (На дошці яскраве зображення
веселки.) Заплющте очі, уявіть, що ви пройшли через веселку, доторкнулися до неї, відчули тепло, яке поширилося по всьому вашому тілу, покаталися на веселці, посміхнулися їй. На рахунок 1, 2, 3 розплющіть очі. Ви опинилися в Казковій
країні.
Попелюшка. Добрий день, друзі. Ви впізнали мене? Я рада вітати вас у Казковій країні.
(За дверима чути вигуки: «Допоможіть! Рятуйте!». Вбігає Незнайко.)
Незнайко. Ой, насилу врятувався!
Психолог. Малята, у нас з'явився гість. Ви впізнали його?
Так, правильно, це Незнайко. Здрастуй, Незнайко.
Незнайко. Добрий день! Психолог. Чому
ти так кричав?
Незнайко. То я від злодія втікав, він хотів украсти € в мене капелюх.
Психолог. А навіщо йому капелюх?
Незнайко. Як це, навіщо? Хіба ви не знаєте? Чим більший капелюх, тим розумніша голова?
Попелюшка. Ой, Незнайко, не сміши. В тебе розумна голова? Та ти ж
нічого не знаєш, тому тебе й кличуть Незнайком, ти ж зовсім книжок не читаєш.
Незнайко. Хто? Я? Та я всі на світі книжки давним-давно
перечитав!
Хто придумав, що Незнайко не читає книжок?
Це неправда, так
і знайте. Жить не можу я без них. Я читаю без зупинки п'єси, вірші та казки. Від картинки до картинки, ну, а потім навпаки! Я про дідуся Мазая Пам'ятаю назубок, Він, заходячи в трамваї, Забував купить квиток, Д'Артаньян ганяв ворону, Колобок спав у норі, І збирали шампіньйони тридцять три богатирі, Бармалей спіймав дельфіна, Чорномор замерз в
снігу, А кирпатий Буратіно Покохав Бабу Ягу! Я читаю без зупинки п'єси, вірші і казки від картинки до
картинки Ну а потім навпаки!
Попелюшка. Ну й Незнайко, ну й насмішив, ти ж усе переплутав.
Любі малята, що саме переплутав Незнайко? (Діти відповідають.)
Незнайко: Ой, які молодці. І звідки вони про все знають? Такі розумні діти!
Попелюшка. Це тому,
Незнайко, що вони люблять читати книжки.
Незнайко. Я теж хочу багато знати. Попелюшка. Ми можемо тобі допомогти. Подорожуй разом з нами.
Психолог. Ідучи на зустріч з вами, малята, я зустріла добру
фею, яка подарувала мені чарівну квітку, що може
виконувати будь-які бажання. Для цього потрібно лише
відірвати пелюстку.
Бажання 1
Психолог. Після зустрічі з феєю ми з Попелюшкою потрапили в ліс,
який зачарував злий чаклун. У ньому не чути співу
пташок, немає звірів. Допоможемо лісовим
мешканцям! Попелюшка
Ліс хова серед
гілок Безліч звірів і пташок. Серед темної діброви Хтось блукає невідомий — Чи зайчатко, чи лисиця? Ліс не видасть таємниці. Хто там з темного дупла
Полохливо визира? Може, білка
волохота? Тут у неї рідна хата. Довгі вуха, куций хвіст. То
кого ж ховає ліс?
Завдання (додаток
1 на с. 23). Розфарбувати відповідним кольором, що позначений певною цифрою, зашифрований малюнок і визначити, хто там зображений. Бажання 2
Розчаклувати і назвати тварин (додаток 2 на с.23)
Попелюшка. В чарівному лісі на казковій галявині у своєму будинку
на даху живе мій друг Карлсон, який дуже полюбляє солодощі,
але ніяк не може їх дістати. Давайте допоможемо йому! Бажання З
Дітям роздають картки із зображенням різних кольорових
фігур (додаток 3 на с. 23)
Завдання. Хто швидше порахує, скільки всього кружечків?
Молодці! Бажання 4 Психолог
Посадив ведмідь в
лісочку Шість берізок, три дубочки. Рахувати сам не вмів І зозулю попросив. Почала вона літати, Почала вона кувати, Та не може полічить. Ану ж, ви допоможіть. Молодці!
Подорожуючи, ми втомилися, тому трішки відпочинемо! (Звучить приємна музика.)
Психолог. Вийшовши з лісу, ми з Попелюшкою потрапили на Поле
Чудес, де зустріли Буратіно, який дуже плакав, бо в його
Папи Карло День народження і він хотів подарувати йому малюнок, але Кіт Базиліо і лисиця Аліса вкрали в Буратіно кольорові олівці. Давайте допоможемо
Буратіно і намалюємо подарунки, а
Чарівна квітка перетворить їх на справжні речі. Бажання 5 Закінчити малюнок. Дітям
роздають аркуші з початком малюнка (додаток 4 на с. 23). Завдання закінчити малюнок.
Психолог. Після зустрічі з Буратіно ми з Попелюшкою потрапили на Казкове озеро. Там живе черепаха Тортіла. Вона пообіцяла віддати ключик, який відкриває двері для Незнайка в Школу Знань. Ви маєте відгадати загадки. Допоможемо Незнайку!
Бажання 6
1. В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має,
їй на місці не сидиться,
А зовуть її... (лисиця)
2.Ой, яка ж вона гарненька.
Пишнохвоста і руденька,
Не звірятко — просто диво,
Невгамовне, пустотливе.
Вгору — вниз, на гілці з гілки
Хто це буде, діти... (білка)
3.
Вірно людям я служу,
їм дерева стережу,
Дзьоб міцний і
гострий маю. Шкідників видобуваю... (дятел)
4. Літом любить полювати
А зимою в лісі спати,
Як почує він
весну, Прокидається від сну... (ведмідь)
Психолог. Наша подорож добігає до кінця. Всі мешканці
Казкової Країни дякують вам за допомогу.
Незнайко отримав ключ, що відкриває двері в школу знань. Ми прощаємось, але можемо залишити свої побажання жителям Казкової країни.
|