З 21 по 25 квітня 2014 року в Чаплинській СЗШ пройшов тиждень психології. В цей період з учнями школи була проведена загальношкільна лінійка по темі: «Психологія – особистість і суспільство. Національний тип і національний характер». А також були проведені тренінги в 11 класі з питань підготовки до ЗНО. В 9-х класах – тренінги по темі: «Профорієнтація». Особливо сподобалась дітям виставка під гаслом: «Чарівний світ емоцій», газети до цієї виставки та інформацію учні школи підбирали та оформлювали самі.
Повертаючись до теми загальношкільної лінійки, хочеться відмітити її мету: ознайомити з деякими психологічними особливостями національного типу і національного характеру; проаналізувати етнопсихологічні характеристики різних народів; розвивати пізнавальний інтерес і кругозір школярів; сприяти підвищенню вміння аргументовано й логічно викладати свої думки, а також виховувати мовну культуру учнів.
Структурним елементом національного характеру є певний національний темперамент, не пов’язаний із типом нервової діяльності. Він виражається в темпі, ритмі, інтенсивності, яскравості зовнішнього прояву психічних процесів. На темпераменті позначаються також клімат, особливості національної кухні, стійкі звички людей, вплив народної педагогіки, за допомогою якої молоде покоління включається у світ звичаїв, обрядів, етикету.
Також важливо мати на увазі, що особливість національного характеру, як і всієї психології нації, відбивається в гуморі. У національній своєрідності гумору проявляється історично сформований моральний досвід народу, досвід естетичного освоєння навколишнього світу.
Риси національного характеру у своїх конкретних проявах виражають також певні морально-вольові якості людей. Але це не просто сума характерологічних рис, а їхня внутрішня єдність, традиційно оформлена й певним чином орієнтована, а головне — зумовлена історично конкретним етапом розвитку етносу.
На мою думку, тиждень психології в школі потрібний, несе багато цікавої інформації для дітей, яку вони із задоволенням відшукують та повідомляють учням школи.
Матеріал підготувала практичний психолог школи Федорчук Наталія Миколаївна
|