23 лютого 2017 року було проведено відкритий урок з української літератури у 8 класі на тему: Іван Карпенко-Карий «Сто тисяч». Проблема влади грошей – наскрізна й «вічна» у світовому мистецтві. Життя в полоні грошей. Засоби сатиричного змалювання героїв.
Перед учнями було поставлено мету: удосконалювати вміння розкривати проблематику твору, аналізувати образи літературних героїв, виокремити в них найважливіші позитивні риси характеру, з'ясувати роль негативних рис характеру в становленні особистості; розвивати образне та критичне мислення, формувати вміння дискутувати про бездуховність людини, про сенс людського життя та висловлюватидумки, викликані прочитанням твору, удосконалювати вміння робити власні висновки й узагальнення того, що бездуховність – прояв зла в житті людини.
На уроці були використані інтерактивні методи: літертурний диктант, інтерактивна вправа «Мозковий штурм», рольова гра « Міні-суд» над героями трагікомедії «Сто тисяч», гра-характеристика «Гривня». Учні працювали зі словником літературознавчих термінів. Об'єдналися в колективну пошуково-дослідницьку роботу, де шукали засоби сатири у творі І. Карпенка-Карого «Сто тисяч», цитати з твору. Діти активно долучилися до інтерактивної вправи «Займи позицію». А потім визначали основні думки твору методом «Прес».На рефлексивно-оцінювальному етапі учні класу виконали пісню «Де ти , любове моя» Н. Май.
На уроці був застосований метод «Кейс». Цікаво пройшло психологічне дослідження «Скільки в кожного з нас від Калитки?»
Учні наповнили « золоте дерево» прекрасними афоризмами відомих людей про справжні людські цінності.
Використавши прийом «Ниточка душі», діти різнокольоровими ниточками «намалювали» на парті власний життєвий символ ( квітку, серце, хмаринку…).
На відкритому уроці учні подивилися буктрейлери, переглянули уривок з театральної постановки «Сто тисяч» за допомогою мультимедійної дошки.
Домашнє завдання :
Обов'язкове загальне:
1.Підготувати виразне читання уривків за ролями (за вибором учнів) І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»
Обов'язкове на вибір:
- Записати свої відчуття після прочитаного твору «Сто тисяч» І. Карпенка-Карого
- Дати відповідь на запитання: Які , на ваш погляд, точки дотику трагікомедії І. Карпенка-Карого «Сто тисяч» із нашою сучасністю?
За бажанням:
- Створити ілюстрації до найбільш цікавих епізодів твору І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»
Урок провела вчитель української мови і літератури Москаленко Н.В.
|