Класний керівник у своїй роботі керується Конституцією України, Національною доктриною розвитку освіти України (мета та завдання сучасної освіти), Конвенцією про права дитини, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про професійно-технічну освіту», іншими законодавчими і нормативно-правовими актами України, Положенням про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти (наказ МОН України № 434 від 06.09.2000 р.), регіональними програмами, нормативно-правовими актами.
Класний керівник здійснює свою діяльність відповідно до основних завдань загальної середньої освіти, спрямованих на виховання громадянина України, патріота своєї держави.
Посадові обов’язки
- Призначення й завдання класного керівника
Класний керівник - це педагог-професіонал, який має бути:
· духовним посередником між суспільством і дитиною в засвоєнні основ людської культури;
· зацікавленим організатором відносин співпраці та різноманітних видів спільної діяльності класного колективу;
· небайдужим спостерігачем за індивідуальним розвитком учня з метою створення сприятливих умов формування його особистості, внесення необхідних педагогічних коректив у систему виховання (спільно із психологом) і процес соціалізації дитини;
· помічником, консультантом в організації повсякденного життя й діяльності, в усвідомленні соціально-економічного, політичного життя суспільства, в професійній орієнтації;
· творцем сприятливого розвивального морально-психологічного клімату в класі, що організовує з цієї метою всі необхідні виховні дії з урахуванням індивідуальних особливостей учнів;
· координатором зусиль педагогічного колективу, родини, соціуму - усіх виховних сил суспільства, що впливають на становлення й розвиток особистості вихованців.
Діяльність класного керівника є одним із вирішальних елементів виховного процесу, найважливішою ланкою у виховній системі школи, основним механізмом організації індивідуального підходу до вихованців.
Основне призначення класного керівника зумовлене сучасними завданнями, що постають перед суспільством, - максимальний розвиток кожної дитини, збереження її неповторності, розкриття її потенційних талантів і створення умов для духовного, розумового й фізичного вдосконалення.
Виходячи з цієї мети основними завданнями класного керівники є такі:
1.Здійснення безпосереднього спостереження за індивідуальним розвитком дитини (підлітка, юнака, дівчини), створення оптимальних умов для формування кожної особистості, спрямованих на вільне й повне розкриття всіх здібностей учня та їхній розвиток спільно із сім'єю.
2. Вивчення нахилів, інтересів, обдарувань дитини з метою вибору для неї певного виду діяльності, в якій вона може досягти успіху.
3. Організація всіх видів індивідуальної, групової, колективної діяльності, що залучає учнів до суспільно-ціннісних відносин. Активна пропаганда здорового способу життя.
4. Сприяння вихованцям у дотриманні їхніх прав і свобод.
5. Створення класного колективу як виховного середовища, що забезпечує соціалізацію кожної дитини.
6. Організація взаємин та співпраці всіх виховних сил.
Щасти Вам!
Матеріал підготувала практичний психолог школи Федорчук Н.М.
|